Klanten Service

Ons Atelier

Isabellastraat 59

1703 Schepdaal

Onze Pick up Points

Dilbeek, Lennik, Vlezenbeek, Anderlecht, Leuven, Ninove, Halle, 

Sint-Pieters-Leeuw

Bel uren

Maandag - vrijdag: 11.00 - 19.00

Zaterdag: 11.00 - 17.00

Hebt u vragen?

welkom@simoone.be

0032 489 82 94 43

of neem contact op via onderstaande formulier.

Veelgestelde vragen

BESTELLEN

Iets bestellen? Zo doe je het!


Een bestelling kan je eenvoudig plaatsen via onze webshop. Je kan betalen via paypal of via overschrijving.
Indien je betaald via overschrijving, hou er dan wel rekening mee dat dit een aantal dagen duurt voor we dit ontvangen. Wij verzenden pas je pakket bij ontvangst van je storting.
Lukt het niet om via de website te bestellen? Geef ons gerust een seintje en dan helpen we jullie met je aankoop. Je kan ons bellen op 0489 82 94 43 of je kan ons mailen via welkom@simoone.be




Ai, kan ik annuleren?


Jammer om te horen! Aangezien wij zeer snel aan het werk gaan voor jou is het niet altijd mogelijk om te annuleren. Doch is het mogelijk om binnen de 14 kalenderdagen af te zien van je aankoop, indien wij de producten in goeie staat terug ontvangen. Het bedrag zal dan teruggestort worden op jouw rekening. Indien er toch schade is aan de verpakking of de sjaal, dan brengen we deze schade in vermindering van het aankoopbedrag. Om te kijken of dit nog mogelijk is, stuur je best een email naar welkom@simoone.be, neem je contact op via ons contactformulier of bel je ons op 0032 489 82 94 43. Wij zullen je dan persoonlijk bijstaan in je annulatie proces.
Mogelijk hebben wij je pakket al verzonden. Verzendkosten zijn bij ons gratis. Retoureren is voor eigen rekening van de klant. Zie voorwaarden retourneren.




Veilige betaling!


Je kan bij ons betalen via - Paypal - Overschrijving Zodra we jouw betaling ontvangen hebben gaan we over tot de verzending van je pakket. Als je twijfelt, neem dan steeds contact met ons op via welkom@simoone.be of via 0489 82 94 43




Privacy beleid


Bij een bestelling worden je gegevens niet doorgegeven aan een derde partij. Dit wil zeggen dat alle gegevens die je invult op onze site binnen ons bezit blijven. Wij maken geen misbruik van jouw gegevens. Bankgegevens worden niet bijgehouden, tenzij dit nodig zou zijn voor een eventuele terugbetaling. Adres gegevens worden op hun beurt ook niet bijgehouden.





VERZENDEN

Waar kan ik mijn pakket laten leveren.


Wij werken samen met PostNl voor het verzenden van de pakketjes. Je kan kiezen om je pakket te verzenden naar je thuis of naar een adres naar keuze. Kom je liever je pakket afhalen? Dan kan dat ook. Wij hebben een aantal pick up points die de mogelijkheid bieden om je pakket af te halen.
Stuur een mailtje naar welkom@Simoone.be en de regio waar je graag je pakket afhaalt en dan bekijken wij voor jou de mogelijkheden.




Oei, moet ik verzendkosten betalen?


Wanneer je in België of Nederland woont betaald Simoone de verzending voor jou. Geniet gerust van je aankoop zonder zorgen! Wanneer je je aankoop wereldwijd wil verzenden dan rekenen wij wel een standaard tarief aan van 20 € voor verzending.




Ik zou zo graag mijn pakket ontvangen, wanneer kan dit?


Wij behandelen alle aankopen die gebeuren voor 12u de dag zelf nog. PostNL is meestal zeer snel in het verzenden van pakketten. Reken ongeveer 2 werkdagen tot je je bestelling in handen hebt.
OPGELET. Uit ervaring weten we dat drukke periodes bij PostNL tot vertraging kunnen leiden. Kerstmis, Valentijn,.. Indien je graag voor een bepaalde dag besteld en je bent niet zeker, bel ons dan gerust even op. Een pick up point kan dan eventueel de oplossing zijn om zekerheid te bieden!
Je kan ons contacteren op: welkom@Simoone.be of via telefoon 04989 82 94 43





RETOURNEREN

Retourneren! Kan dit?


Uiteraard is het mogelijk om je bestelling te retourneren. Je hebt 14 kalenderdagen de tijd om je bestelling terug te sturen. Opgelet! Retourneren is voor eigen rekening van de klant. Je kan makkelijk je retour verwerken door een mailtje te sturen naar: welkom@Simoone.be of via het contactformulier van onze website. Retourneren doe je best via PostNL naar ons adres of via onze pick up points. Voor meer info over deze pick up points kan je best een mailtje sturen, zo kijken we naar mogelijkheden bij jou in de buurt. Indien er schade is aan de verpakking of aan de sjaals hebben wij het recht om deze schade in vermindering te brengen van het aankoopbedrag. Hou hier dus zeker rekening mee bij het retourneren.





PRODUCTEN

Is zijde ecologisch?


Het is heel moeilijk om hierop antwoord te geven. Bij alles wat je doet heb je een ecologische voetafdruk. Zijde is wel steeds biologisch. Voor het ontwikkelen van zijde heb je geen pesticiden of insecticiden nodig. Anders gaan de zijderupsen dood.

Zijde is echter niet veganistisch. Wanneer de cocons klaar zijn bestaat de rups als zodanig namelijk niet meer. Het lichaam van de rups is helemaal leeg gesponnen en het vel transformeert in een chrysalide die na verloop van tijd ineen vlinder verandert. Verder moet opgemerkt worden dat het stopzetten van de verpopping in de cocon de laatste decennia steeds diervriendelijker geworden is. Het laten inslapen (vacumering) van de chrysalide - die overigens volledig buitenbewustzijn is- gebeurt namelijk in een fractie van een seconde.
Ondanks dat wij zeer graag veganistisch werken hebben wij toch voor deze optie gekozen. Alternatieve stoffen raken misschien niet rechtstreeks dieren. Maar door het verbruik van schadelijke stoffen die in de natuur terecht komen wel. Voor de zijde teelt is geen extra water nodig. Waar voor de productie van katoen bv 1000-en liters water nodig is.
Wat zeker zijn effect heeft op mens en dier. Verder zijn onze stoffen via de Okotex-100 norm. Om te mogen voldoen aan deze norm moet een bedrijf o.a. aantonen dat er geen milieuvervuilende hulp- of verfstoffen gebruikt worden, dat het energiegebruik optimaal is en afvalwater en uitstoot goed verwerkt worden. Ook mag er geen sprake zijn van kinderarbeid, geen stof- en geluidsoverlast veroorzaakt worden en moeten medewerkers een veilige werkplek hebben.




Kunnen jullie een sjaal maken voor mij?


Uiteraard is het mogelijk om een sjaal te bestellen met een voorkeur. Je kan de stof vrij kiezen, de kleuren en het geprinte materiaal. Op deze manier kan je een sjaal volledig persoonlijk laten maken voor iemand. Hiervoor vragen wij wel een supplement van 100 € incl btw. Afhankelijk van de gekozen stof, de verf en het te printen materiaal kan hier nog een extra supplement bij komen. Kies je graag voor een diervriendelijk alternatief? Of heb je graag een sjaal van wol? Dat kan. Vraag naar de mogelijkheden en wij helpen je graag verder! welkom@Simoone.be of 0489 82 94 43




Onderhoud van de sjaals


Bij elke aankoop verzenden wij specifieke wasinstructies en tips voor het onderhouden van je sjaals. Deze wasinstructies kan je ook terug vinden op www.Simoone.be/wasinstructies. Wij zijn niet verantwoordelijk voor het onderhoud en het wassen van je sjaals. Indien onze instructies niet opgevolgd worden kan dit leiden tot schade aan de kleuren of schade aan de stof zelf. Indien je niet zeker bent, dan raden we je aan om contact met ons op te nemen. Wij staan je graag bij indien je nog verdere vragen hebt omtrent onderhoud




Schade aan de sjaals


Indien er tijdens de verzending schade opgelopen is aan de sjaals dan verwachten wij dat jullie onmiddelijk met ons contact opnemen via welkom@simoone.be en een foto verzenden van de staat van het pakket bij aankomst en de staat van de sjaal. Als er tijdens de levering fouten gebeurt zijn, dan gaan wij dit regelen met onze dienst van PostNL. Dit binnen de 2 dagen na ontvangst van de levering! Wanneer wij geen bewijs hebben van een slecht ontvangst van de sjaal, kunnen wij niet overgaan tot terugbetaling. Na de aankoop zijn wij ook niet meer verantwoordelijk voor eventuele schade bij het wassen van de sjaals of bij ander onderhoud. Heb je hier vragen over, dan kan je steeds terecht via mail welkom@simoone.be





 

Contacteer ons

welkom@simoone.be |  Tel: 0489 82 94 43

  • Facebook Simoone
  • Instagram Simoone

©2018 Simoone is een product van Ritch Europe bvba BE0708 878 077

 

 Isabellastraat 59, 1703 Schepdaal.

Daisy@RitchEurope.com 0032 491 22 26 62. Created with care.